Lai attīstītu biznesa ideju, pārceļas no Rīgas uz Līvāniem

 

Runājot par biznesa iespējām attālākos reģionos, ne reizi vien dzirdēts viedoklis - „ko nu es, kāds te laukos bizness, viss jau notiek Rīgā". Tajā pašā laikā ir pilsētnieki, kas komfortablo un ierasto vidi labprātāk nomainītu pret lauku mieru un svaigo gaisu. Tāds ir arī Uldis Lielpēteris, kas pirms pāris gadiem no Rīgas pārcēlās uz Līvāniem un pērn vasarā nodibināja savu uzņēmumu "Latgales baseini."

„Tas ir pilnībā apzināts solis - pārcelties ārpus Rīgas un izveidot firmu nozarē, kas varētu šķist absolūti neperspektīva vismaz pašreizējos ekonomiskajos apstākļos. No malas var likties - nu, kam tagad ir nauda būvēt baseinus, turklāt vēl Latgalē?" retoriski jautā Uldis. Izrādās, ka viņš visu ir sīki un smalki aprēķinājis un viņa biznesam ir patiesi reāls un stabils pamats.

Ar baseiniem uzņēmējs ir saistīts teju 20 gadus. Sācis kā montāžas meistars, vēlāk strādājis kā projektu vadītājs un konsultants vairākās Latvijā pazīstamās firmās, kas nodarbojās ar baseinu izbūvi, aprīkošanu un uzturēšanu.  Starp citu, Улдис является одним из редчайших профессионалов в Латвии, который умеет отлично наложить и расплавить специальную пленку для бассейнов (самая популярная, экономичная и практичная как отделка внешней поверхности и как гидроизоляционный материал).

 

Būvniecības augšupejas laikā Uldim darbu netrūka, baseinus pasūtīja gan privāti klienti, gan dažādi atpūtas, tūrisma un sporta nozares uzņēmumi. Krīzei sākoties, pasūtījumu apjoms krasi saruka. „Bija jāsāk domāt, ko un kā darīt. Negribējās zaudēt iegūto pieredzi, tādēļ lauzīju galvu, kā darboties savā profesijā turpmāk. Piereģistrējos kā individuālais komersants un šur tur veicu pa kādam nelielam pasūtījuma darbiņam. Tomēr uzņēmumiem tas nebija izdevīgi, jo nebiju PVN maksātājs," stāsta Uldis.

Pēc ilgākām pārdomām tika pieņemts lēmums pārcelties uz Līvāniem pie sievas vecākiem. Tolaik Uldim darba nebija, un viņš ar prieku pieņēma sievastēva uzaicinājumu pastrādāt par asistentu Līvānu inženiertehnoloģiju un inovāciju centra laboratorijā. Līdztekus nostiprinājās ideja par savu uzņēmumu. „Visas baseinu firmas, kas darbojas Latvijas tirgū, atrodas Rīgā. Reģionos nevienas tādas nav, un es nolēmu izveidot pirmo šāda veida uzņēmumu ārpus galvaspilsētas,” stāsta Uldis Turklāt kā galveno priekšrocību viņš nosauc iespēju piedāvāt izdevīgāku un konkurētspējīgāku cenu nekā Rīgas uzņēmumi: „Laukos taču viss ir lētāks, arī pakalpojumi. Es varu atļauties piedāvāt klientam tīkamu cenu un esmu vinnējis. Tagad man ir objekti ne tikai Latgalē, bet arī Talsos, Liepājā un citur”.

Latgales baseini piedāvā baseinu projektēšanu, ja nepieciešams, veic izbūvi (tam Uldis nolīgst sadarbības partnerus) vai renovāciju, nodrošina baseinu aprīkošanu un apkalpošanu, tirgo nepieciešamos ķīmiskos līdzekļus un citus baseiniem nepieciešamus piederumus. Uldis atklāj, ka, ilgstoši strādājot šajā jomā, izveidojušies labi kontakti ar dažādiem piegādātājiem un ražotājiem. „Kontakti ir liela bagātība, kas ļauj strādāt efektīvāk un arī izdevīgāk," piebilst uzņēmējs.

Uldis atzīst – patlaban baseinus pasūta pārsvarā turīgi cilvēki. Vidēji viena baseina izbūve atkarībā no izmēra un aprīkojuma izmaksā ap 3 – 7 tūkstošiem latu. „Treknajos” gados bijuši labi pasūtījumi arī Latgalē, piemēram, Daugavpilī vien Uldis aprīkojis ap 20 privāto peldbaseinu. Tagad tiem ik pa laikam nepieciešama apkope, un klienti ir priecīgi, ka meistars vairs nav jāsauc no Rīgas, bet atrodas salīdzinoši netālu. „Klientu apkalpošana tagad ir daudz ērtāka. Turklāt reģiona klientiem bez izdevīgās cenas varu piedāvāt arī operatīvāku apkalpošanu. Cenas samazinās uz transporta izdevumu rēķina vien,” rēķina Uldis.

Jaunais uzņēmums iestājies arī Līvānu Biznesa inkubatorā (BI), un Uldis ir priecīgs, ka var saņemt virkni dažādu pakalpojumu, kas „parastos" apstākļos viņam izmaksātu daudz dārgāk. BI arī sola palīdzēt Uldim atrisināt mārketinga jautājumus. Patlaban izstrādāta vienkārša mājas lapa www.latgalesbaseini.lv, ko plānots optimizēt ātrākai un ērtākai atrašanai interneta meklētājos un padarīt vizuāli un saturiski daudzpusīgāku. Tiek plānotas arī citas pašreklāmas aktivitātes.

Ņemot vērā, ka BI ir pieeja jaunākajai ar biznesu un inovācijām saistītajai informācijai dažādās nozarēs, Uldis ir pārliecināts, ka arī attiecībā uz baseiniem viņš varēs iegūt ziņas par jaunākajām tehnoloģijām. Tas savukārt paver iespējas kļūt par vienu no pirmajiem, kas Latvijā varētu uzsākt jaunu risinājumu piedāvāšanu klientiem. „Piemēram, nesen uzzināju par jauna veida peldbaseinu ūdens dezinfekcijas līdzekļiem. Tā ir inovatīva un principiāli atšķirīga tehnoloģija. Sazinājos ar ražotāju - padārgi, bet varbūt ar laiku vienosimies," piebilst uzņēmējs.

Sākoties vasaras sezonai, paredzēts pieņemt darbā vismaz divus vai vairāk darbiniekus. Vaicāts, vai darbiniekus laukos atrast viegli, Uldis parausta plecus: „Viegli nav, bet atrast var. Turklāt cilvēki ir ar mieru strādāt par zemāku algu nekā Rīgā - tas man kā uzņēmējam ir būtisks nosacījums, jo tad varu piedāvāt klientam zemākas montāžas izmaksas. Vienu puisi esmu jau atradis, turklāt bez kaitīgiem ieradumiem. Jauneklim ir interese par šo darbu - lai mēģina."

Ulda plānos ietilpst arī neliela veikala-salona atvēršana. Šim nolūkam viņš noskatījis divas stratēģiski svarīgas vietas. Viena varētu būt uz Līvānu galvenās ielas, bet otra esot vēl izdevīgāka - Jēkabpilī, pie pilsētas robežas, kur garām brauc visi, kas dodas tālāk uz Latgali.

Raksts pārpublicēts no http://nekrize.lv